Undagrid Startup van het jaar 2014

15 JANUARI 2015, AMSTERDAM
Samenvatting
Undagrid is afgelopen donderdag verkozen tot Startup van het jaar tijdens het Sprout evenement in Amsterdam. Het bedrijf volgt daarmee Speakap (2013) en Scoupy (2012) op die voorgaande jaren de prijs binnensleepten.

Undagrid voorziet in een tracking oplossing voor bagagekarren en vliegtuigtrappen op luchthavens. Het technologiebedrijf werd onlangs uitgeroepen tot dé Internet of Things-startup van Europa. De techniek gaat onder de naam GSETrack van start op Schiphol.

Uit alle Nederlandse startups heeft de redactie van Sprout aan het einde van vorig jaar twaalf startups gekozen. Na een wekenlange strijd om de online publieksstemmen hadden vier startups zo'n enorme afstand genomen op de rest van het deelnemersveld, dat zij om de titel moesten strijden. Het ging tussen Fastr, Zeef.com, Bux en Undagrid.

Ze hebben alle vier mogen pitchen tegenover een jury van investeerders en ondernemers waarna Undagrid er met de titel en de eer vandoor ging.

Over Undagrid

About Undagrid

The four founders of Undagrid started in 2014 with the development of power efficient sensors based on unique communication technics. After the first roll-out at Amsterdam Airport Schiphol, the company grew very successful in the last three years and is now active at 11 different airports, including the top 5 in Europe and the Middle East. Due to its innovative character Undagrid won numerous awards in the past, which has now been confirmed by its customers in the aviation industry. The company has offices at Schiphol and in Enschede.