Undagrid Startup van het jaar 2014

15 JANUARI 2015, AMSTERDAM
Samenvatting
Undagrid is afgelopen donderdag verkozen tot Startup van het jaar tijdens het Sprout evenement in Amsterdam. Het bedrijf volgt daarmee Speakap (2013) en Scoupy (2012) op die voorgaande jaren de prijs binnensleepten.

Undagrid voorziet in een tracking oplossing voor bagagekarren en vliegtuigtrappen op luchthavens. Het technologiebedrijf werd onlangs uitgeroepen tot dé Internet of Things-startup van Europa. De techniek gaat onder de naam GSETrack van start op Schiphol.

Uit alle Nederlandse startups heeft de redactie van Sprout aan het einde van vorig jaar twaalf startups gekozen. Na een wekenlange strijd om de online publieksstemmen hadden vier startups zo'n enorme afstand genomen op de rest van het deelnemersveld, dat zij om de titel moesten strijden. Het ging tussen Fastr, Zeef.com, Bux en Undagrid.

Ze hebben alle vier mogen pitchen tegenover een jury van investeerders en ondernemers waarna Undagrid er met de titel en de eer vandoor ging.

Over Undagrid

About Undagrid

Undagrid is a technology company that provides a communications network specially targeted towards the fast-growing market of "The Internet of Things", a market that is expected to grow to several tens of billions of devices by the end of this decade and will drastically change the world in which we live.

Undagrid founders include Rolf van de Velde (44), CEO; Christiaan Willemsen (35), CTO; Marcus Breekweg (46), Business Development; and Lennart Schröer (29), Marketing & Operations.